Vstříc lásce k běhání

středa 28. května 2014

Běžecký deník - 3. vyběhnutí

Už včera jsem se nemohla dočkat, bolest svalů polevila, chtěla jsem vyběhnout, ale nechala jsem to na dnešek pro jistotu. Ale jelikož jsem se nemohla dočkat, vyběhla jsem hned po návratu z práce.

3. vyběhnutí
27.5.2014
15:40-16:10 (30 minut)
3 100 m


Aby se neopakovala bolest hlavy, před vyběhnutím jsem se napila. Při vyběhnutí to vypadalo slibně, celkem teplo, ale zamračeno, počasí slibovalo deštík, aspoň bych vyzkoušela na krátké trati běh v deštíku. Kdepak dnes mě čekalo dusno a snad 90% vlhkost. Měla jsem to nechat na večer, teď je parádně, po Ulici by to (jako obvykle) bylo ohledně počasí super. Opět jsem střídala úsek běhu, úsek chůze. Bolest nezmizela, naopak se ustálila sice na hranici snesitelnosti, ale i tak to nebylo nepříjemnější. Během běhu jsem se trochu zabývala technikou, už poprvé jsem si všimla, že dělám krátké kroky mírně v předklonu a došlapuji na střed chodidla shora a když nemůžu, natáhnu krok a zvedám kolena. Nicméně jsem doběhla, snažila jsem se běhat více ve stínu, což na mé trati moc dobře nejde, lesík je na začátku a pak na místě, kde se otáčím. Dnes mi vůbec nefungovalo rádio, když hrála písnička, šlo to jednodušeji, to musím do příště vychytat a třeba zkusím i nějakou apku do mobilu. Budu muset na týden změnit trasu, abych se třeba v dalším týdnu dočkala nějakých "hmatatelných" výsledků. Po doběhnutí jsem měla v obličeji ruměnec, vypadala jsem hrozně směšně a pocit horka byl nesnesitelný, tak jsem doplnila tekutiny a hned vlezla do sprchy, abych srovnala termoregulaci. Tomu stavu přesně odpovídá následující obrázek.
Co se týče techniky běhu, podívala jsem se s pomocí strýčka Googla na odbornější diskuse a příspěvky. Zaujala mě Barbora Soukupová a její poměrně jednoduchý a přehledný web, je sportovní typ, pěkné, ale pro mě nedosažitelné. Nicméně má zaznamenané své nejlepší výkony na různých tratích a má tam i 3 km, po kterých se teď pohybuji já. Na stránce o Chi runingu jsem si zvedla sebevědomí, jelikož má technika se alespoň trochu podobá té popisované :) Super, alespoň mám naději, že si sportem třeba více pomohu než uškodím. Našla jsem také úsměvný, leč pravdivý text o 22 věcech, které vám otráví běhání.

Teď jsem příjemně unavena a snad cítím i svaly na zadku! Tak snad někdy budou taky vidět..