Vstříc lásce k běhání

neděle 17. srpna 2014

Běžecký deník - 16. vyběhnutí


16. vyběhnutí
17.08.2014
14:58-20:41 (43 minut)
5 030 m
Celkem uběhnuto: 58,8 km

AVG HR: 161 bpm (1. polovina běhu 150-160, 2. polovina běhu 160-170)
HR: 82-179 bpm, po 5 min 103 bpm, po 15 min klid; FB: 64 g

Technická ke screenům - když nesedí vzdálenost, znamená to, že jsem ji na webu upravila, aby odpovídala skutečnosti a neběhala jsem po kolejích, přes stromy, nebo vodou :)

Od rána jsem nemyslela na nic, než že musím vyběhnout. Minulý běh jsem nahradila kraťoučkou procházkou, tak to dnes muselo stát za to. Chtěla jsem vyzkoušet běh dopoledne (pro ostatní by po probuzení bylo ráno, ale já jsem sova a probouzím se dobrovolně mezi 9. a 11. hodinou, dnes v 10), ale jelikož jsem se z postele nevykopala dřív než v 11 a na 12. byl oběd, nevyšlo to. Pak jsem se pustila do úklidu, když už je ta neděle, a slibovala jsem si, že po úklidu vyběhnu. Naši si dali kafe s tvarohovým dezertem, manžel také, já jsem si řekla, že to bude odměna za běh. A tak jsem po obědě, nandání prádla do pračky, vyšůrování a přípravě vyběhla téměř ve 3 odpoledne. Sluníčko nad hlavou, ale žádný pařák, zato pěkný čerstvý vítr. Až moc čerstvý. Už to dělat nebudu, budu běhat pěkně mezi půl osmou a devátou večerní. Tahle denní doba není nic pro mě (o ránu nemluvě, to mám půlnoc).

Neběželo se mi lehce, dýchalo se mi nedobře, vítr, slunce, spousta aut (čti pár aut, ale u nás téměř na samotě to byl hustý provoz). Dávala jsem si pozor na styl, aby kolena nepředbíhala tělo, dopad na střed nohy (pro mě samozřejmost), odraz od špičky a tah hýžděmi (au, moje lýtka a zadek), ale musím říct, že srdíčko to namáhalo méně, než když jsem ulevovala lýtkům a hýždím. To budou svaly!!! Už aby byli vidět. Doběhla jsem k rybníčku, tentokrát jsem popoběhla o kousek dál, aby to bylo opravdu 5 km, sedla si u rybníčku, pozastavila běh a osvěžila si ruce ve vodě. Ve čtvrtině cesty jsem měla sto chutí to otočit, ale neotočila jsem to. Poslední kilometr jsem nasadila svižné tempo chůze, protože do rozběhnutí mi chyběly síly, nicméně i tak jsem si 3× zasprintovala. A to se mi tepovka nedostala nad 179!



Dalším cílem jsem si chtěla dát 7 km, ale to by mě hnalo moc dopředu, radši zůstanu na max. 5 km, ale zato chci běhat opravdu pravidelně, což se mi poslední dobou moc nedařilo a výmluvy neberu. Za další cíl jsem si dala do konce září uběhnout 50 km.