Vstříc lásce k běhání

čtvrtek 21. srpna 2014

Jiayu G4S

Předevčírem mi přišel nový telefon Jiayu G4S (říkejme mu Jája). Podle recenzí měl mít problém s GPS, ale ten by měl jít vyřešit pomocí ROOTu a posléze nastavením satelitů na region Evropa, povolením EPO a AGPS (příklad), případně přehráním ROM a teprve pak pomocí těchto čar a kouzel ;)

Byla jsem optimistická. Přece jen se na dosti místech píše, že je to jenom rukama. A to jsem si myslela, že po zkušenostech mám zlaté české ručičky a hlavně manžela přes IT, že to bude OK. No.

Před veškerým přehráváním a přenastavováním čehokoliv jsem vcelku naivně zkusila GPS lokaci. Bezúspěšně. Po přihlášení se doma na wifi mi to alespoň chytlo pozici routeru a první fix GPS se zdařil. Fix sice ano, ale tím to také skončilo. Abych GPS vyzkoušela, vyběhla jsem s novým telefonem.

První zkouška bez fixace pomocí wifi ve městě a poté doma na zahradě druhá zkouška po prvním fixu díky wifi.


Během běhu (kvůli foťáku to byla spíše procházka) na volném prostranství v přírodě bez stromů. No děs.


Takhle dopadl záznam z běhu. Na druhém screenu je upravený záznam přes web - aneb takto to mělo vypadat. Na třetím screenu je ta samá trasa, jiný den, záznam z HTC.


Kromě GPS jsem byla zvědavá i na foťák, který neměl odpovídat 13 Mpix. Oproti HTC s 5 Mpix slabota. Detaily ano, ale hloubka žádná. Na samotné fotce to není poznat, ale ouha, když jsem ji chtěla upravit. To se pak zobrazily všechny "jednobarevné" fleky, které s HTC neznám. Tam tráva nesplývala. S přehráním ROM by se i foťák měl upravit. Škoda, že jsem s sebou neměla HTC, abych ty krásné mraky zachytila s ním. 






Tahle je z HTC, jinak samozřejmě předchozí fotky v příspěvcích jsou z HTC. Není to k porovnání ideální, vím.


Po rootnutí a přehrání ROMky se ale situace vůbec nezlepšila. Snad jen, že už na mě Jája nemluví rozsypaným čajem (orientalisté prominou), ale i původně nepřeložené části Androidu jsou počeštělé vskutku zdatně. Holt je to jiné prostředí a na to také vypadá. 

Pár poznámek ke změně aparátu. 

Oproti mému původnímu HTC One V (koupeno v akci za 5, Jája bez akce za 6 v ČR) má zhruba stejnou hmotnost, o palec větší displej, dvojnásobnou baterku (ale ne výdrž, natož dobu nabíjení), paměti 16/2 a osm jader. Je to dělo, o tom žádná. A několika ALE. Uvidíme, co s telefonem udělá dnešní root s novou ROMkou a poladěním. V tuhle chvíli naprosto bezkonkurenčně chytá wifi, reaguje promptně (což jako každý nový aplikacemi nezatížený telefon). Nemá automatické zálohování fotek na Googlu, ale předpokládám, že to je skutečně rukama a časem to poladím. Nevejde se mi do kapsičky na zadku. No tedy vejde, ale jen díky elasticitě materiálu a obávám se, že po čase by švy povolily. Je hlasitý, skutečně hodně hlasitý (ať se jedná o hovor, nebo vyzvánění). Má stabilnější připojení - tam, kde se HTC ztrácelo a vypadávalo připojení (rušilo se stahování), tak je Jája naprosto v klidu a šnečím tempem stahuje i tam. Ledka u foťáku umí svítit jen na plno (aplikace Svítilna/Torch). Instaluje aplikace rovnou na kartu - heureka! - konečně mi to nehlásí nedostatek místa při stahování aktualizací. 

Fakt jsem zvědavá, jak dnešní souboj s Jájou dopadne.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši reakci!